A bajnoki cím esélye a tét

Éjszakába nyúló itinermásolás, utolsó pillanatig való tökéletességre törekvés, több száz megtett tesztkilométer – röviden így írható le Gyarmati Ariel és Kocsis György egy-egy futamra való felkészülése. De ez most fokozottan igaz az ORC bajnokság utolsó előtti állomására, a Mecsek Rallyera, amit október 12-14. között rendeznek meg Pécsett és környékén. A siófoki páros mindent megtesz az újabb sikerért, hiszen a bajnoki címre való esélyük múlik rajta…

Gyarmati Ariel: Nagyon vártuk már a Mecsek Rallyet, hiszen egy komoly tradícióval rendelkező, nagy volumenű
futamról van szó, amihez idén is komoly reményeket fűzünk és rengeteg élményt várunk tőle.
Péntek délután a prológgal kezdjük meg a hétvége programját, amire most is nagyon sok nézőt várunk, és
megpróbálunk nekik látványosan autózni. Az éles küzdelmek szombat reggel kezdődnek, és egészen vasárnap
estig tartanak. Két nap alatt 7 különböző szakaszt kellett kétszer teljesítenünk – összesen 177 gyorsasági
kilométerrel. Egészen emészthető az időterv, amihez ha a szervezők tudják tartani magukat, akkor megúszhatjuk a
sötétben való autózást. De a biztonság kedvéért természetesen készülünk azzal is, hogy ránk fog sötétedni.

Jelenleg minimális különbséggel vezetjük a bajnoki tabellát, így szoros küzdelemre, komoly csatára számítunk.
Taktikázásnak helye már nincs ezen a versenyen sem, az elejétől fogva rá kell pattanni a gázpedálra, ha meg
akarjuk tartani az elsőségünket. Meg kell nyernünk ezt a viadalt, illetve a szezonzárót is ahhoz, ha év végén
bajnoki címet szeretnénk ünnepelni. A Mitsubishiben ezért mindent kicseréltünk, felújítottunk, és pár fejlesztést is
eszközöltünk rajta.

Bízunk benne, hogy senkinek semmi technikai gondja nem lesz, és a pályán fog eldőlni a bajnoki cím sorsa.
Mindenkinek probléma és balesetmentes versenyt, a nézőknek pedig jó szórakozást és szurkolást kívánunk!

Kocsis György: A szokottnál is jobban izgulok, hiszen rajtunk kívül még 4 párosnak van matematikai esélye arra,
hogy bajnokként ünnepelhesse az idei ORC szezon végét. Az eddigieknél is erősebb győzelmi kényszer van rajtunk.
Ketté kell bontani a versenyt: vannak a technikás, szűk erdőgazdasági utak, illetve a tempós, széles közutak.

Szerdán megkezdtük a pályabejárást, és az első tapasztalatok alapján nagy változások nincsenek az előző évekhez
képest, mindössze egy-két lassító került arrébb. Az erdészeti utakkal kapcsolatban azonban más a helyzet, hiszen
ott nem gumikat raknak ki a padkavédelemhez, hanem farönköket, amelyekről még nem tudjuk, mennyire fognak
belógni az útra, ez mindig változik. Ellenek ellenére is úgy gondolom, hogy az erdészeti utak jobban fognak
feküdni nekünk, azokon a szűk részeken valahogy mindig jobban eltaláljuk a ritmust. De persze a tempós,
szélesebb szakaszokon is támadni fogunk. Érdeklődéssel várjuk, mi kerekedik majd ebből vasárnap estére, bár a
bajnokság szempontjából csak a győzelem lenne elfogadható.

Ahogy említettem is, nagyon nyitott a bajnokság, de mi egyelőre a nagyok elvét követjük, miszerint nem
számolgatunk, csak az éppen előttünk álló feladatra koncentrálunk. Ráérünk majd hétfőn matekozni, hogy a
bajnoki címhez képest mit kell teljesíteni a szezonzáró Zemplén Rallyen. Ha nem jelentkezik az autónál műszaki
probléma vagy defekt, rajtunk biztosan nem fog múlni a sikeres szereplés, mindent megteszünk majd a
győzelemért.