Ha nincs a defekt…

Rosszul kezdődött a Mecsek Rallye Gyarmati Ariel és Kocsis György számára, és a végkimenetelét komolyan meg is pecsételte egy korán beszerzett defekt. Ám ennek ellenére nem voltak teljesen csalódottak, hiszen a hétvége folyamán komoly hátrányt küzdöttek le, amivel egészen az ORC abszolút 3. helyéig zárkóztak fel. A siófoki kettős a bajnokságot még így is vezeti, de a biztos győzelemnek, és vele együtt a bajnoki címnek majd csak akkor örülhetnek, ha a szezonzáró Zemplén Rallyen őket intik le elsőként…

Gyarmati Ariel: Péntek este a prológgal vette kezdetét a Mecsek Rallye, ahová idén is rengetegen kilátogattak.
Igyekeztünk a nézőknek látványosan autózni, bízom benne, hogy ez sikerült is.

Szombat délelőtt az éles versennyel folytatódott a program, amire nagyon komolyan készültünk, hiszen minden
pályához új itinert írtunk. A feldolgozás, a felkészülés úgy érzem, nagyon jól sikerült, komoly harci kedvvel vágtunk
neki a kiélezett csatának. Rögtön egy szűk erdei úttal kezdtünk Márévárán, amiről tudtuk, hogy vigyáznunk kell
vele, ha rendben ki szeretnénk érni róla. Ennek ellenére már a szakasz elején defektet kaptunk egy éles, vasúti
töltésekben is megtalálható kő miatt. A kerék egyből leengedett, de mi inkább kigurultunk a gyorsról, nem álltunk
neki bent kereket cserélni. Jobban is tettük, hiszen így „csak” közel 2 perces hátrányba kerültünk.

Meglehetősen rosszul kezdődött tehát számunkra a Mecsek Rallye, de aztán egyre többet tudtunk vállalni, egyre
gyorsabban tudtunk menni – olyannyira, hogy szombaton 8-ból 5 szakaszt mi nyertünk. Vasárnap is 4-ből 2 mellé
írtak fel minket leggyorsabbként, ami azért is nagy dolog, mert ezek voltak a nehezebb pályák a programban. A
teljesítményünkkel végül sikerült felzárkóznunk az ORC abszolút értékelésének 3. pozíciójába.

Egész sok pontot hoztunk haza Pécsről így is, pedig az első nap végén nem sok esélyt láttunk erre. Nem vagyunk
nagyon elkeseredve, hiszen tisztán látható, hogy ha nincsen külső tényezőből adódó probléma, akkor a technika
megfelelően teszi a dolgát, és mi is tudjuk hozni a tőlünk elvárható maximumot – vagy akár még egy picivel többet
is.

Ez úton is köszönjük a szervizeseinknek, hogy a defekt okozta kár után „újjáépítették” az autót! Valamint
köszönettel tartozunk még a Pirellinek az abroncsokért, a nézőknek pedig a szurkolásért! Zemplén Rallyen
folytatjuk…

Kocsis György: Egész évben azt mondogattam, hogy akár egy defekt is eldöntheti a bajnoki cím sorsát. Hát nekünk
ezt most egy sikerült már az első gyorsasági 5. kanyarjában összeszednünk, egy igen komoly téttel rendelkező
versenyen. Saját magunkhoz képest mentünk 1 perc 57 másodperccel rosszabb időt Márévárán, ami egy olyan
hátrány, amit ebben a kiélezett csatában nem engedhetne meg magának az ember. Sansztalan volt, hogy ebből a
helyzetből előrébb lépjünk, de azért nem adtuk fel, tovább támadtunk. Mindent elkövettünk, hogy behozzuk a
lemaradásunkat, mindent elvállaltunk, amit csak a technikai is elbírt viselni, de így is „csak” 40 másodpercet
tudtunk faragni a hátrányunkból.

A teljesítményünk amúgy azt bizonyította, hogy ismét jól készültünk fel, és a Mitsubishi beállításait is eltaláltuk.
Tizenkettőből ugyanis hét szakaszt mi nyertünk, de amikor kikaptunk, akkor is csak maximum 2 másodperc
különbséggel. Azzal, hogy megnyertük a Power Stage-t, illetve a komplett második napot, mindent kihoztunk a
versenyből, amit a defekt következtében lehetett. Az autó jelesre vizsgázott, és úgy érzem, mi is 110%-ot adtunk
ki magunkból.

A bajnokságot még így is 8 ponttal vezetjük, de olyan kiélezett a csata, hogy mindent a másfélszeres szorzós
Zemplén Rallye fog eldönteni. Aki ott nyer, az hódítja el a bajnoki címet is. Ezért mostantól mi is már csak előre
nézünk…